dijous, 24 d’abril del 2008

Una Rosa i un Llibre

Una diada amb molta historia enrera sempre m’ha agradat i un dia com aquest m’enrecordo el primer dia que ho vaig viure, ha sigut fantàstic ! els enamorats es regalen dos coses que pel humans son molt valuoses, la rosa, símbol de la bellesa i les coses mes maques que ens ha donat la naturalesa i el llibre, el testimoni de tota la historia de la humanitat, i desprès preguntant i cercant he trobat coses que m’agradaria compartir amb vosaltres.

Antigament, les classes aristocràtiques, en aquests dies celebraven festes cavalleresques com torneigs, de les que eren excloses les classes populars i que es celebraven al Born on les dames eren obsequiades amb roses i flors.

Segles després, el costum d'obsequiar l'estimada amb una rosa es va anar estenent fins arribar a ésser, com ho és en l'actualitat, una festa típica celebrada arreu de Catalunya per tothom.

I també aquest caire que no podem oblidar, el nacionalista que sempre ha pres la festa, més gran encara quan la nacionalitat catalana era negada, i el seu símbol ha estat la senyera penjada de la casa de la vila de cada localitat i de cada llar.

Una diada amb mols de sentiments i historia no es pot celebrar que amb un Llibre i una Rosa.

Feliç Sant Jordi !!

2 comentaris:

DOLORS ha dit...

Karim ,m'agrada el teu post perquè denota un fort sentiment cap a les tradicions del nostre país que són velles, però a l'hora noves per a tu.
Són belles històries i reculls de sentiments a cor obert.

Anònim ha dit...

Amic meu,si haguessis llegit bé el cometari del 18 d'abril que faig al blog de l'Estela veuries que la frase no es una afirmació si no que es una pregunta dirigida a la gent intolerant per no dir racista.